پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۳۹

رکورد تولید خودرو آریو
شکسته شد

معاون برنامه ریزی بن رو گفت: رکورد تولید روزانه خودروی سواری آریو با تولید ۵۰ دستگاه در روز در هفته گذشته شکسته شد.
داریوش ضیاء معاون برنامه ریزی شرکت بن رو اعلام کرد: رکورد تولید روزانه خودروی سواری آریو با تولید ۵۰ دستگاه در هفته گذشته شکسته شد.
ضیاء تصریح کرد: شرکت خودرو سازی بن رو با برخورداری از نیروی کار متخصص و پتانسیل های موجود درصورت تامین قطعات ، آمادگی لازم برای تولید بیشتر محصولات را دارد.
معاون برنامه ریزی بن رو یادآور شد:پیش بینی میشود با افزایش ورود پک های CKD آریو از شهریورماه سال جاری به رکوردهای تولیدی هفتگی و ماهیانه هم دست یابیم.
گفتنی است خودرو آریو از لحاظ کیفی، فنی و اقتصادی در سطح مطلوب قراردارد که از مولفه های مناسبی برای استفاده در ناوگان حمل و نقل شهری برخوردار است و با توجه به این ویژگی ها با استقبال سازمان تاکسی رانی کشور مواجه شده و بر اساس یک تفاهم نامه برای خدمات دهی هرچه بهتر به هموطنان در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفته است.
قابل ذکر است؛ آریو محصولی است که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده و بر اساس نسل دوم تویوتا Allion طراحی شده است و از طراحی خارجی و داخلی نسبتا مطلوبی بهره می برد.
از دیگر مشخصات فنی این خودرو می توان به موتور ۱،۶ لیتری ۱۶سوپاپ با تکنولوژی VVT اشاره کرد و این خودرو ۱۲۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته تیپ ترونیک نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

رونمایی از هیوندای جنسیس G80 مدل ۲۰۱۷

شرکت هیوندای از خودروی سدان لوکس جنسیس G80 رونمایی کرد. جنسیس G80 را باید جایگزینی برای هیوندای جنسیس سدان دانست؛ این خودرو نخستین مدلی است که با برند مستقل جنسیس عرضه خواهد شد. البته با وجود این که هیوندای تصمیم به تفکیک برند جنسیس از هیوندای گرفته است، اما فروش محصولات جنسیس همچنان از طریق نمایندگی‌های فروش هیوندای انجام خواهد شد.
در جدیدترین رونمایی صورت گرفته از جنسیس G80، هیوندای دو نکته‌ی بسیار مهم در مورد این خودرو اعلام کرده است؛ وجود پیشرانه‌ی ۳.۳ لیتری بنزینی مجهز به توربوشارژر و دیگری تولید مدل اسپرتی از این خودرو با نام G80 Sport است .پیشرانه‌ی ۳.۳ شش سیلندر وی شکل مجهز به توربوشارژر که در مدل G80 به کار خواهد رفت، پیش از این برای مدل بزرگتر و لوکس‌تر جنسیس G90 نیز در نظر گرفته شده بود. این پیشرانه توانایی تولید ۳۶۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۹ نیوتون متر گشتاور را دارد .جنسیس G80 به احتمال بسیار زیاد از جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار مشابه با مدل G90 استفاده خواهد کرد. همچنین همانند قبل، امکان سفارش G80 با پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری شش سیلندر وی شکل با قدرت و گشتاور به ترتیب ۳۳۳ اسب بخار و ۳۹۴ نیوتون‌متر و پیشرانه‌‌ی هشت سیلندر وی شکل به حجم ۵ لیتر با قدرت و گشتاور خروجی به ترتیب ۴۳۰ اسب‌بخار و ۵۰۰ نیوتون‌متر، وجود دارد. نکته جالب توجه نیز این است که پیشرانه‌ی ۵ لیتری نامبرده، تنها برای مدل‌های فرمان چپ جنسیس در نظر گرفته شده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *