پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | کسانی که تحت عنوان اعتدالی عمل می کنند، خطرناک تر از مخالفان هستند

کسانی که تحت عنوان اعتدالی عمل می کنند، خطرناک تر از مخالفان هستند





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۱

کسانی که تحت عنوان اعتدالی عمل می کنند، خطرناک تر از مخالفان هستند
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: خطر کسانی که خود را اعتدالی معرفی می کنند بیشتر از خطر مخالفان است. گزیده صحبت های حجت الاسلام سعیدی که برای شرکت در همایش روحانیت و تبیین گفتمان ولایت به حسینیه ثارالله کرمان آمده بود را به نقل از انتخاب می خوانید:
امتی موفق خواهد بود که تحمل تمام مراحل انقلاب را داشته باشد و تسلیم ولی خدا باشد چراکه تجربه گذشتگان همچون تابلویی روبروی ما است.
متاسفانه برخی پس از انقلاب اسلامی نیز همان اشتباهات را تکرار کردند و باید بدانیم که تاوان و عذاب اشتباهات ما بیشتر از دیگر امم خواهد بود؛ چراکه خداوند به اندازه اتمام حجتی که برای مردم دارد آنان را مستحق پاداش و عذاب قرار خواهد داد لذا برخی ازخواص ما دقت داشته باشند که با وجود تابلو اعمال گذشتگان آنها مرتکب همه ی آن اشتباهات، با هم شده اند.
پس از پیامبر(ص) عده ای منحرف شدند و به ولایت حضرت علی(ع) پشت کردند و عده ای با ایشان ماندند و برخی خود را بیطرف خواندند و همین ها افرادی بودند که مشکلات فراوانی ایجاد کردند و جامعه را به سمتی کشاندند که در مردم ایجاد تردید کردند.
این واقعیتی است که در هر انقلاب مردم به سه دسته تقسیم شدند که یا بر محور ولایت بودند و یا پشت به ولایت بودند که تکلیف مردم با این دو دسته مشخص است چون موضع معلوم و مشخصی دارند اما دسته سوم گروهی هستند که خود را طرفدار حق معرفی می کنند و با هیچ یک از دو گروه قبل نیستند و تحت عنوان عناصر مستقل و بی طرف و اعتدالی عمل می کنند.
در زمان حال نیز می بینیم همین اتفاقات در حال تکرار است البته با این تفاوت که الان مردم پشت رهبری ایستاده اند و مانند زمان حضرت علی (ع) نیستند.
اگر معتقدیم رهبر فصل الخطاب و حجت است پس نباید آنجا که سخنش مغایر منافع ما است تمرد کنیم و بر خلاف نظرش سخن بگوییم، نمی شود که هر جا رهبری به نفع ما نظر داد بپذیریم و در بقیه موارد حرف خود را بزنیم.
یکی دیگر از اشتباهات نگران کننده این است که برخی با عدم توجه به متغیرها سعی در مقایسه دوران امام با الان دارند؛ در حالی موقعیت ها قابل مقایسه نیستند چرا که آن موقع جنگ سخت بود و الان جنگ نرم است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *