پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خوشبختی همسران

خوشبختی همسران





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۶

خوشبختی همسران
یک کارشناس مباحث خانواده و سبک زندگی اسلامی گفت: بهترین عملی که می تواند زندگی زوج ها را محکم کند و از گزند که آسیب هایی که تهدیدشان می کنند. در امان بدارد اعتماد و تعهد به یکدیگر است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی گفت:خانواده یکی از مولفه های بنیادی و تاثیرگذار در جامعه است که نقش بسیار پر اهمیتی درتربیت افراد و شخصیت سازی آنها در جامعه را دارد.وی ادامه داد: متاسفانه هر چه جامعه به سمت و سوی صنعتی شدن و متحول شدن پیش می رود عواطف انسانی نیز کمتر و بسیار دورتر از یکدیگر می شود و این یعنی مرگ عواطف بین انسان ها، که باعث بروز مشکلات بسیار قابل اهمیتی بین خانواده ها و افراد در جامعه می شود.
کارشناس مباحث خانواده با بیان اینکه در چنین جامعه ای هیچ گونه عاطفه، هم دلی و احساساتی رد و بدل نمی شود، افزود: مشکلات بزرگ و کوچک از همین جا آغاز می شود چرا که هر کس برای خودش زندگی می کند و فقط خودش را می بیند.
موسوی، با بیان این مطلب که در جامعه ای که عواطف در آن مرده باشد دوام زندگی مشترک در آن به صفر می رسد، ادامه داد: هنگامیکه در یک زندگی مشترک، زن و شوهر و فرزند و والدین هیچگونه احترامی به هم نگذارند و هیچ گونه محبتی نسبت به هم نداشته باشند چگونه می خواهند در کنار هم مشکلات خود و زندگی خود را از بین ببرند.
وی تصریح کرد: وقتی والدین در قبال وظایف خود نسبت به فرزندانشان و فرزندان نسبت به وظایف خود در قبال والدینشان کوتاهی می کنند چگونه انتظار دارند در یک خانواده موفق ادامه زندگی دهند و همین امر در جامعه نیز مصداق پیدا می کند.
کارشناس مباحث خانواده با اشاره به اینکه تحکیم خانواده در یک جامعه به مولفه های زیادی بستگی دارد، تشریح کرد: در جامعه ای که جوانان آن هیچ گونه علاقه ای به ازدواج ندارند موفقیت در آن بسیار کم است، در واقع در ابتدا باید زمینه های یک ازدواج موفق را برای جوانان فراهم کرد.
موسوی، ادامه داد: برقراری روابط درست و سالم میان اعضای خانواده، صمیمیت، اعتماد، تعهد و پیشگیری از مهم ترین عوامل یک زندگی سالم و مستحکم است که هر یک از آن ها دارای یک دنیا معنی و دلیل است.وی در پایان به جوانان و زوجین جوان توصیه کرد: بهترین عملی که می تواند زندگی شما را محکم کند و از گزندها در امان بدارد اعتماد و تعهد به یکدیگراست.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *