پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۳

وزارت کشور اقدامات استاندار کرمان را موفقیت آمیز دانست
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: وزارت کشور و شخص وزیر اقدامات استاندار کرمان را موفقیت آمیز عنوان کرده است.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان مرتضی میرباقری در نشست شورای معاونین استانداری کرمان که در باغ فتح آباد برگزار شد از استاندار کرمان به دلیل داشتن روحیه مطالبه گرایانه تشکر کرد و افزود: رزم حسینی در جلسات مختلف موضوعات و مشکلات استان را با دقت مطرح می کند.
وی به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: برنامه ششم، سند جدی برای همه دستگاه هاست که از عناوین برنامه ششم، 12 عنوان از سوی مقام معظم رهبری پذیرفته شده و در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شده است.
به گفته وی از این 12 عنوان، دو عنوان ارتقای سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی ضمن اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که کشور در پیچ بسیار حساس تاریخی است، خاطرنشان کرد: ایران کشوری متکی به مردم است و این بدان معناست که اگر مردم از سلامت بالایی برخوردار باشند انقلاب اسلامی به دلیل ایستادگی مردم تضمین خواهد شد و مسائل به خوبی جلو می رود.
وی سرمایه اجتماعی را پیش نیاز و شرط لازم برای کارایی سرمایه طبیعی، اقتصادی و سرمایه انسانی دانست و گفت: هدف انقلاب به تعبیر مقام معظم رهبری پیشرفت و ماموریت اصلی، ساختن تمدن نوین اسلامی است که دارای دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری می باشد.
میرباقری افزود: بعد سخت افزاری شامل تمامی عناوینی است که در حوزه های علمی، زیربنایی، اقتصادی و … وجود دارد و بعد نرم افزاری یا محتوایی نیز آن چیزی است که رفتار را تعیین می کند.
وی با اشاره به اینکه در بعد محتوایی هنوز دچار یکسری گرفتاری هستیم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام برنامه ریزی کمترین توجه را به بعد نرم افزاری که مربوط به سبک زندگی است، داشته و یک کالبد شکافی در پنج برنامه توسعه نشان می دهد که ما در ایران امکانات و فرصت تولید کرده ایم ولی این امکانات و فرصت ها متوازن و متعادل توزیع نشده است.
قائم مقام وزیر کشور با اشاره به لزوم توجه به سه مولفه اعتماد، رضایت و مشارکت دادن مردم در کارها خاطرنشان کرد: اگر رضایت مردم و مشارکت آنان پایین باشد به طور حتم باعث سوء استفاده دشمن می شود از این رو باید اعتماد مشارکت و رضایت مردم را افزایش داده و زمینه مشارکت بیشتر آنها را در عرصه های مختلف فراهم کنیم.
وی ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی را ضروری برشمرد و گفت: در این مسیر با آنچه که مطلوب بوده فاصله داریم و این وظیفه مبلغان و روحانیون است که در این ارتباط وظیفه خود را انجام دهند و اثرگذار باشند.
استاندار کرمان هم در این نشست گسست اجتماعی ایجاد شده در جامعه را ناشی از عدم واگذاری اختیارات دانست و افزود: همه باید با شعار ولایت و توسعه به امر توسعه متمرکز شوند تا ظرفیت ها در جامعه اسلامی شکوفا شوند.
علیرضا رزم حسینی، 95 درصد مشکلات جامعه را ناشی از عدم واگذاری اختیارات و وجود قوانین مزاحم برشمرد و گفت: فساد اداری با تغییر دولت ها عوض نمی شود بلکه این فساد با تغییر امضای طلایی عوض خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران امروز از بروکراسی اداری خسته شده اند خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری با وجود قوانین مزاحم و اختیارات کم به کفش آهنی نیاز دارد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در 18 ماه گذشته در استان کرمان بر توسعه و پیشرفت که نیاز امروز جامعه اسلامی است متمرکز شده ایم گفت: مردم از سیاسی بازی خسته شده اند به همین دلیل در رفع مشکلات استان همیشه فراجناحی عمل شده است.
وی افزود: ولایت و توسعه را محور کار در کرمان قرار داده ایم و کارها بر اساس این محور به خوبی پیش می رود و خوشبختانه این شعار تاکنون اثرات مثبتی از جمله همدلی و همزبانی را به همراه داشته است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *