پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تقاضای دادستان جده برای اعدام دو مامور متجاوز

تقاضای دادستان جده برای اعدام دو مامور متجاوز





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۱۶

تقاضای دادستان جده برای اعدام دو مامور متجاوز
آنطور که حسن قشقاوی گفته دادگاه دو مامور متجاوز سعودی در کشور عربستان برگزار شده است. اولین روزهای سال 94 بود که خبری مبنی بر تجاوز دو مامور سعودی به دو نوجوان ایرانی منتشر شد. این خبر به سرعت به پربیننده ترین خبر اکثر خبرگزاری ها تبدیل شد. گرچه ابتدا برخی مقامات خبر را از بیخ و بن تکذیب کردند اما بعدتر وزارت امور خارجه به طور رسمی خبر را تایید کرد. البته معاون وزیر امور خارجه به جای تجاوز از واژه «شبه‌تجاوز» استفاده کرد. مصاحبه والدین این دو نوجوان با سایت دولت بهار، از رسانه های نزدیک به محمود احمدی نژاد اگرچه بر حجم حواشی پیش آمده افزود اما خبر تجاوز را قطعی کرد. این دو نوجوان ۱۴ و ۱۵ ساله بودند و پس از انجام حج عمره و در حال بازگشت به ایران بودند که در فرودگاه جده با مشکلاتی مواجه می‌شوند. این اتفاق روز هشتم فروردین رخ داد اما تبعاتش تا به امروز ادامه داشته است. پس از پخش خبر تجاوز تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی از تجمع مقابل سفارت عربستان در ایران صحبت می کردند و در نهایت این اتفاق هم رخ داد اما اتفاق بزرگتر لغو سفر حج عمره بود. وزیر ارشاد گفته بودتا اطلاع ثانوی سفر حج عمره لغو شده است.
حالا معاون امور مجلس، کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه از برگزاری جلسه محاکمه دو مامور پلیس خاطی سعودی که مرتکب تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده شده بودند خبر داده و گفت : دادستان جده در کیفرخواست خود ، مجازات اعدام را با استناد به شرع و قانون برای این دو متهم خواستار شد. به گزارش خبرگزاری صداو سیما حسن گفت:‌جلسه محاکمه این دو پلیس خاطی صبح امروز در شعبه هفت دادگاه جنایی جده برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه که آقای زارع سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده نیز حضور داشت کیفرخواست دادستان جده علیه دو متهم قرائت شد. قشقاوی گفت: این دو پلیس خاطی به خیانت در امانت، ‌انجام ندادن صحیح وظیفه به عنوان پلیس و انجام دادن عمل شنیع جنایی متهم شدند. وی اضافه کرد : ‌جلسه بعدی محاکمه این دو پلیس خاطی عربستان به منظور استماع دفاعیات وکیلشان به چهارشنبه هفته آینده موکول شد. قشقاوی در پایان اظهار داشت: برداشت نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده حاکی از جدی بودن طرف سعودی در محاکمه و برخورد قانونی با دو متهم است و دادگاه نیز همکاری خوبی با سرکنسولگری کشورمان در جده داشته است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *