پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئيس كل دادگستري کرمان: اقدامات خودسرانه معضل امنيتي جنوب كرمان است

رئیس کل دادگستری کرمان: اقدامات خودسرانه معضل امنیتی جنوب کرمان است





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵

رئیس کل دادگستری کرمان:
اقدامات خودسرانه
معضل امنیتی جنوب کرمان است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اقدامات انتقام جویانه و خودسرانه بزرگترین معضل امنیتی جنوب استان کرمان است. به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان یدالله موحد در حاشیه بازدید از زندان جیرفت افزود: باید با همت مردم و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه جلوی چنین اقدامات ناپسندی گرفته شود. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت نیز گفت: با توجه به واقع شدن زندان جیرفت در مرکز شهر، ضرورت دارد در اسرع وقت اقدامات لازم برای انتقال زندان به مکانی خارج از شهر انجام شود. مجید رستمی با اشاره به اینکه فقط یک کانون اصلاح و تربیت ویژه نوجوانان بزهکار در مرکز استان کرمان وجود دارد افزود: ضرورت دارد یک کانون اصلاح و تربیت در جنوب استان کرمان به مرکزیت شهرستان جیرفت احداث شود.
وی گفت: در حال حاضر خانواده های مددجویان کانون اصلاح و تربیت بایستی مسافتی طولانی را برای ملاقات با فرزندان خود طی کنند که این امر مشکلاتی را در پی دارد. وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ظرفیت استاندارد زندانی در زندان جیرفت وجود دارد. دادستان جیرفت بر اصل طبقه بندی مددجویان زندانی تاکید کرد گفت: رعایت تفکیک زندانیان باعث می شود زندانیانی که به لحاظ جرایم خرد به زندان وارد شده اند با زندانیانی که مرتکب جرایم خشن شده اند در یک بند قرار نگیرند.
وی بیان کرد: وضعیت عمومی زندان جیرفت مطلوب است و ضرورت دارد اقدامات فرهنگی بیشتری برای اصلاح زندانیان صورت گیرد و حتی پس از اتمام زندان به آنها توجه ویژه ای از سوی ارگان های حمایتی شود. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبارجنوب نیز در این بازدید گفت: این شهرستان با جمعیتی قریب به 120 هزار نفر جمعیت و دارای دو حوزه قضایی هنوز فاقد زندان است. سهراب سالاری افزود: علیرغم پیگیری های مکرر و قول های مساعد مسئولان ذیربط بر راه اندازی بازداشتگاهی توسط اداره زندان در این شهرستان، اما متاسفانه اقدامی نشده است. وی تصریح کرد: در حال حاضر افراد تحت قرار به زندان های شهرستان های مجاور اعزام می شوند که موجب بروز مشکلاتی برای خانواده زندانیان و دستگاه قضایی شده است. وی گفت: قضات شهرستان رودبار جنوب به طور مستمر در زندان ها حاضر و مشکلات زندانیان را بررسی می کنند و تلاش فراوانی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها صورت گرفته است. نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به همراه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان و جمعی از مسئولان قضایی جنوب استان کرمان از زندان جیرفت بازدید کردند. این مقام ارشد قضایی استان با حضور در بندهای مختلف زندان از نزدیک به مشکلات مددجویان زندانی رسیدگی و دستورات قضایی لازم را صادر کرد. این سومین بازدید موحد به عنوان نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان از زندان شهرستان جیرفت است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *