پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لیگ جهانی والیبال ایران - امریکا/ فقط ست سوم ایرانی بازی کردیم!

لیگ جهانی والیبال ایران – امریکا/ فقط ست سوم ایرانی بازی کردیم!





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۱۹

لیگ جهانی والیبال ایران – امریکا/ فقط ست سوم ایرانی بازی کردیم!

تیم ملی والیبال کشورمان صبح امروز در اولین دیدار خود در لیگ جهانی به مصاف تیم آمریکا، قهرمان دوره گذشته رفت و در نهایت این تیم آمریکا بود که توانست با یک پیروزی سه بر یک، ۳ امتیاز بازی را از آن خود کند.
تیم ملی والیبال کشورمان صبح یکشنبه ساعت ۶:۴۰ به وقت ایران به مصاف تیم آمریکا قهرمان لیگ جهانی دوره گذشته رفت و در نهایت این تیم آمریکا بود که توانست با یک پیروزی سه بر یک، ۳ امتیاز بازی را از آن خود کند.
بازی با تیم ملی آمریکا، اولین بازی تیم ایران در سومین دوره حضورش در مسابقات لیگ جهانی بود که به میزبانی آمریکا و در شهر لس آنجلس برگزار شد. نکته قابل توجه در خصوص این دیدار حضور پرشور هواداران ایرانی در ورزشگاه دانشگاه لس آنجلس بود به طوری که به گفته خبرگزاری فدراسیون والیبال حدود ۹۰ درصد از ورزشگاه ۱۰۰۰۰ نفری در اختیار ایرانی های بود. این حمایت همه جانبه از تیم ملی باعث شد، که تیم ایران با یک روحیه زیاد پا به میدان مسابقه بگذارد.
پیش از این بازی تیم کشورمان در ۶ بازی رسمی در مقابل قهرمان لیگ جهانی دوره قبل به میدان رفته بود؛ که سهم ما ۲ پیروزی و سهم آمریکا ۴ پیروزی بود؛ همچین این دو تیم فقط یکبار در مسابقات لیگ جهانی با یکدیگر روبرو شدند که تیم آمریکا در نیمه نهایی دوره گذشته توانست با نتیجه ۳ بر صفر در مقابل ایران به پیروزی برسد. آخرین رویارویی این دو تیم نیز به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴ برمی گردد، که در آنجا بلند قامتان کشورمان توانستند دست به کار بزرگی بزنند و تیم قدرتمند آمریکا را در مرحله گروهی با نتیجه ۳ بر دو شکست دهند.
تیو اندرسون، آرون راسل، تیلور ساندرس، مکس ول هارت، دیوید اسمیت، میکا کریس تنسون، ترکیب تیم ‌ملی والیبال آمریکا را در شروع این دیدار تشکیل می دادند. برای ایران نیز سعید معروف، عادل غلامی، محمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانبپور ترکیب اصلی تیم ‌ملی والیبال ایران را تشکیل می دادند.
تیم ایران در این بازی صلابت و شادابی همیشگی را در ابتدای بازی به همراه نداشت؛ همچنین مصدومیت حمزه زرینی و فرهاد ظریف بر روی عملکرد تیم ایران تاثیر گذاشته بود. ست اول بازی را تیم آمریکا توانست با نتیجه ۲۵-۱۹ به نفع خود به پایان برساند. در ست اول تیم آمریکا که یک تیم قدرتی است بر خلاف روند همیشگی خود سرعت را در چاشنی حمات خود قرار داد و توانست به راحتی از سد دفاع ایران بگذرد. ست دوم بازی را آمریکا در حالی به سود خود به پایان برد که تیم ایران در امتیازات پایانی توانست خود را در زمین پیدا کند و رفته رفته در شرایط بازی قرار بگیرد. این دست با نتیجه ۲۵-۲۲ به نفع یانکی ها به پایان رسید؛ نکته قابل توجه در خصوص این ست ضعف تیم ایران در استفاده از توپ های برگشتی و همچنین سرویس بود. تیم ملی کشورمان در دست دوم ۷ امتیاز سرویس به حریف خود واگذار کرد.
در ست سوم ایران توانست با امتیاز ۱۳-۷ از آمریکا پیشی بگیرد ولی در این ست نیز سرویس های سرعتی آمریکا این اختلاف را جبران کرد وآمریکا توانست وقت استراحت فنی دوم را نتیجه ۱۶به ۱۵ به نفع خود تمام کند. کریس تنسون ، پاسور تیم ملی آمریکا توانست ۷ بار پیاپی در منطقه سرویس بایستد؛ دریافت های ضعیف تیم ایران در مقابل این سرویس ها کاملا مشخص بود. اما در پایان این ست تیم ایران به لطف پاس های معروف و دفاع های بی نقص دفاع روی تور خود که در دو ست قبل کاملا ناامیدانه ظاهر شده بودند؛ توانست با نتیجه ۲۵-۲۳ پیروز شود. ست چهارم را بلندقامتان ایران با روحیه تر از دست های گذشته آغاز کردند ولی در پایان این تیم آمریکا بود که توانست با نتیجه ۲۵-۲۳ پیروز شود.
نکته قابل توجه در خصوص این بازی دریافت های ضعیف تیم ایران در دو دست اول بازی بود، که این اجازه را به معروف نمی داد تا سرعت را در دستور کارش قرار دهد. اما هرچه از آغاز بازی می گذشت تیم ایران هماهنگ تر نشان می داد. حال باید منتظر ماند و دید که بامداد فردا(دوشنبه ۱۱خرداد) ساعت ۳:۴۰ به وقت ایران تیم ملی می تواند روند رو به رشد خود را ادامه دهد یا خیر. در حال حاضر تیم ملی کشورمان با این نتیجه در جایگاه چهارم گروه خود قرار گرفته است؛ ولی تیم کشورمان امیدوار است در این مسیر طولانی بتواند موفق شود و بتواند به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *