پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | وزیر کشور: شورای نگهبان اعتبارنامه مینو خالقی را برای ارسال به مجلس امضا نمی‌کند

وزیر کشور: شورای نگهبان اعتبارنامه مینو خالقی را برای ارسال به مجلس امضا نمی‌کند





۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۵۵

وزیر کشور:
شورای نگهبان اعتبارنامه مینو خالقی را برای ارسال به مجلس امضا نمی‌کند

وزیر کشور گفت: شورای نگهبان اعتبارنامه مینو خالقی را برای ارسال به مجلس امضا نمی‌کند. به گزارش ایلنا عبدالرضا رحمانی فضلی که در برنامه نگاه یک تلویزیون شرکت کرده بود، درباره رد صلاحیت مینو خالقی یکی از منتخبان انتخابات شهر اصفهان افزود: در این باره دو مسئله وجود دارد یکی شرایطی که شورای نگهبان بر اساس آن رد صلاحیت انجام داده که حتماً مبتنی بر مدارک، شواهد و مستنداتی قابل اثبات باید باشد.
او ادامه داد: مسئله بعد مجوز قانونی رد صلاحیت در شرایط فعلی است آنچه که شورای نگهبان به صورت مکتوب به ما اعلام کرده است رأی سرکار خانم خالقی را ابطال اعلام کرده است. رحمانی فضلی با بیان اینکه نظر وزارت کشور با نظر شورای نگهبان متفاوت است، گفت: نامه‌ای به همه اعضای شورای نگهبان و رؤسای قوا نوشتم و شش بند استدلال حقوقی کردیم که نگاه ما درباره این موضوع متفاوت از شورای نگهبان است.
وزیر کشور افزود: معتقدیم در رد صلاحیت ها مواد ۷۳ و ۷۴ ناظر است و بر اساس این مواد، وقتی انتخابات یک استان تأیید شد نمی‌توانیم درون آنها یک نفر را رد صلاحیت کنیم آن هم در شرایطی که نتایج معلوم شده است.
معتقدیم اعتبارنامه وی باید به مجلس برود و در آنجا تصمیم گیری شود. وزیر کشور گفت: این نگاه خود را مکتوب و حقوقی به اعضاء شورای نگهبان و سران قوا ارائه کردیم. رحمانی فضلی افزود: مسئله بعدی این است که برخی صحبت ها می شود که وزارت کشور بدون توجه به نگاه شورای نگهبان اعتبارنامه خانم خالقی را به مجلس بفرستد تا مجلس در این باره تصمیم بگیرد.
وی ادامه داد: با آقای جنتی نشستی برگزار و استدلال کردیم و آقای جنتی گفت شورای نگهبان بر اساس مستندات این تصمیم را گرفته است و مستند مورد تأکید او در اجرای این کار، ماده ۳ قانون انتخابات یعنی نظارت استصوابی است. آقای جنتی گفت نظارت شورای نگهبان، استصوابی و در همه مراحل انتخابات، جاری است و این تفسیر آنها بر اساس ماده ۳ است و این کار را تمام شده تلقی می کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *